Follow Us on Twitter

KAMI MENUNGGUMU WAHAI RASULULLAH!

Tarikh 26 November 2011, bertepatan dengan masuknya tarikh 1 Muharram 1433H, rombongan al-Fadhil Ustaz Ahmad Lutfi Abdul Wahab al Linggi telah sampai ke Pulau Pinang, seolah-olah merasai perjalanan jauh hijrah Rasulullah sallallahu ‘alayhi wasallam bersama para Sahabat menuju ke Madinah. Walaupun sebenarnya langsung tidak sama dengan pengorbanan yang ditunjukkan oleh Sayyiduna Muhammad sallallahu ‘alayhi wasallam.

Al-Fadhil Ustaz Ahmad Lutfi Abdul Wahab al Linggi telah diminta menyampaikan syarahan mengenai sekitar Hijrah Rasul di Surau Nurul Ihsan di Jelutong dan Masjid Jami’ Hasyim Yahya di Jalan Perak. Sambutan amat menggalakkan dan telah menyentuh perasaan hadirin yang berada di Pulau Pinang.

Di antara kata-kata mutiara Al-Fadhil Ustaz Ahmad Lutfi Abdul Wahab al Linggi:

“Kita semua sebenarnya telah berhutang dengan Junjungan Mulia Sayyiduna Muhammad sallallahu ‘alayhi wasallam. Kita perlu bermuhasabah bahawa segala ibadah kita keseluruhannya itu dibayangi kesan-kesan pengorbanan jiwa dan raga Rasulullah sallallahu ‘alayhi wasallam dan para Sahabat yang berhijrah kerana kita dan umat Islam. Andainya Rasulullah SAW tidak sampai ke Madinah, apakah yang akan berlaku kepada kita? Apakah pegangan akidah kita? Ya! Kami berterima kasih kepadamu wahai Rasulullah! Engkaulah Insan yang sentiasa membawa kami menuju ke Negeri Kebahagiaan yang diredhai oleh Allah Yang Maha Mulia. Kami menunggumu Wahai Rasulullah!

Berikut merupakan beberapa gambaran sepanjang majlis tersebut.

Tajuk Yang Al-Fadhil Ustaz Ahmad Lutfi Abdul Wahab al Linggi berikan kepada pihak penganjur.

Al-Fadhil Ustaz Ahmad Lutfi Abdul Wahab al Linggi bersama saudara Mohd Asraff Khan yang sudi memberikan rumah beliau sebagai penginapan rombongan selama dua hari. Bergambar dulu sebelum menyampaikan syarahan.

Al-Fadhil Ustaz Ahmad Lutfi Abdul Wahab al Linggi tengah menyampaikan syarahan Hijrah Rasul.

Warga Pulau Pinang benar-benar menghargai hijrah Rasulullah sallallahu ‘alayhi wasallam.

Al-Fadhil Ustaz Ahmad Lutfi Abdul Wahab al Linggi diminta menurunkan tandatangan di buku tamu Surau Nurul Ihsan.

Tandatangan dan pesanan Al-Fadhil Ustaz Ahmad Lutfi Abdul Wahab al Linggi.

Al-Fadhil Ustaz Ahmad Lutfi Abdul Wahab al Linggi bergambar bersama-sama sebagai kenangan dengan Kepimpinan Surau Nurul Ihsan.


Category: 0 comments

0 comments:

Post a Comment