Follow Us on Twitter

Bersama Peminat Buku Saya...


Alhamdulillah, segala puji bagi Allah Yang Maha 'Alim dengan sifatNya Yang Maha Sempurna. Dialah yang memberikan kepada kita semua ilmu pengetahuan.


Maha Suci Allah yang mengizinkan saya sekali lagi ke Kota Singa untuk menyampaikan syarahan mengenai peribadi yang sungguh mulia yakni Sayyidah Khadiah al Kubra di Masjid Sulton. Saya telah diundang khas oleh Pusat al Khidmah yang sentiasa mengadakan majlis maulid dan haul para ulama' di sana. Masyaallah! Sekitar 1500 orang ramai telah hadir di majlis tersebut. Ini menandakan dan sebagai bukti yang mereka ini kasihkan Allah dan RasulNya. Cinta dan rindu mereka inilah yang diperlukan di akhir zaman ini untuk menguatkan kembali dakwah dan syiar Islam.


Dan gambar di atas bersama saudara Muhsin, Khairul dan yang pegang buku itu Iskandar yang merupakan sahabat serta rakan yang antara insan yang pertama kali saya jumpa di Singapura ini. Mereka ini semuanya suka membaca kisah-kisah ulama' dan para wali Allah. Buku itu tajuknya, Sayyid Ahmad al Badawi RA Penyebar Harum Salawat Al Anwar.


Berkata Sufyan bin 'Uyainah RA; "Hikayat-hikayat itu adalah batalion daripada batalion-batalion tentera Allah. Dengannya Allah menguatkan hati para wali-waliNya.
Category: 0 comments

0 comments:

Post a Comment